مهمترین دلایل ضرورت برنامه ریزی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


از مهمترین دلایل ضرورت برنامه ریزی ،می توان به موارد زیر اشاره کرد

*برنامه ریزی نتیجه داشتن هدف است,بنابراین داشتن برنامه (کوتاه مدت یا بلند مدت) نشانه ایی از زندگی هدف دار است.

*برنامه ریزی باعث می شود زندگی را طبق میل خودمان اداره کنیم و بر زندگی مسلط باشیم ،برنامه ریزی نشانه ایی از اراده ما در زندگی است به عکس بی برنامه گی یعنی باری به هر جهت بودن یعنی مقهور زندگی بودن یهنی هرچه شد باداباد .

*برنامه ریزی میزان درجه ای است که به ما نشان می دهد چقدر به هدف نزدیک یا از آن دور شده ایم.

*برنامه ریزی موجب می شود حداکثر استفاده را از فرصت هایمان بکنیم و وقت های تلف شده زندگی که بعد ها بزرگترین تاسف ما خواهند بود به حداقل برسد.

*برنامه ریزی به ما شور و نشاط و نیرو می دهد ،زیرا در هر قدم شاهد پیشرفت هر چند کوچک خود  هستیم و به ما امید می دهد زیرا در پی رسیدن به نتیجه ایی  هستیم.

*برنامه ریزی ،موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی را در خود دارد،زیرا رد یک برنامه ریزی خوب همیشه موقعیت ها و شرایط مختلف از قبیل اوقات فراغت ،سرگرمی و ورزش ،دیدار دوستان و میهمانی ها ،درس و تحصیل و .... را در نظر می گیریم و وقت کافی برای پرداختن به همه آنها را خواهیم داشت . بنابراین هیچ وقت احساس نمی کنیم از چیزی عقب افتاده ایم.

انسان از دو جزءاصلی شخصیت یعنی عقل و احساس تشکیل شده است.ما آدم های معمولی بیش از آن که کارهای خود را بر اساس عقل و منطق انجام دهیم تابع احساسات خود هستیم .هرچه انسان خود ساخته تر و به اصطلاح هر چه پخته تر و با تجربه شود

 

مابقی مطلب بعدا نوشته می شود




:: برچسب‌ها: مهمترین دلایل ضرورت برنامه ریزی ,
:: بازدید از این مطلب : 978
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : گروه آموزشی بوزون هیگز ایلام(احمدرضا خانی)
ت : دو شنبه 9 / 12 / 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');